Eerwraak Schijman Kuashi 15-Januari-2005

Moord en doodslag gepleegd door moordzuchtige immigranten, tegen de oorspronkelijke bevolking.
Forum rules
De PVV is dse enige partij die voor strenge straffen en gerechtigheid is.
De criminelen in de cel en wij veilig over straat in plaats van hoe het tegenwoordig gaat!

Eerwraak Schijman Kuashi 15-Januari-2005

Postby Führer » Thu Dec 17, 2009 1:05 pm

Vermoord voor trouwen met een blanke Nederlander.

Droog je tranen meisje
NECROLOGIE, op 29 januari '05, 00:00, bijgewerkt 21 januari '09, 01:01

Schijman Kuashi, die 15 januari op 18-jarige leeftijd uit eerwraak werd vermoord, wilde haar twee weken oude baby niet afstaan en weigerde te worden uitgehuwelijkt. Haar dood veroorzaakte woede, verdriet en verbijstering, maar gaf ook een nieuwe impuls aan de strijd tegen de opvatting dat een vrouw niet meer is dan rechteloos familiebezit.

Schijman Kuashi werd in 1986 in Sartang in het Koerdische Noord-Irak geboren. Zij had zeven broers en drie zussen. Op 7-jarige leeftijd werd zij door haar moeder meegegeven aan een oom en tante die in Nederland asiel zochten. Haar vader was overleden, de stad Sartang was door Saddam Hoessein verwoest.

Oom en tante kwamen terecht in Culemborg. De tante die zij moeder ging noemen is een labiele vrouw, de oom is uit het zicht verdwenen. Schijman werd de oudste van het gezin, drie zusjes en een broertje, voor wie zij als een moedertje zorgde. Zij ging, ook op de vmbo, niet veel uit. Zij had vriendinnen, kon lekker dollen, hield van kleren en uiterlijk, was opvallend mooi, lang en slank, en wilde kapster worden, maar haar diepste gevoelens gaf zij alleen prijs aan haar dagboek.

Een jaar geleden ontmoette zij op de markt in Den Haag een jongen van Surinaams-Hindoestaanse afkomst. Er werden adressen, telefoonnummers uitgewisseld. Zij was verliefd en werd zwanger. Ze was trots op 'de vader van mijn kind', maar wist dat zij niet op hem kon rekenen.

Schijman vertelde thuis dat zij zwanger was. De moeder toonde begrip. Een broer van haar kwam naar Nederland, hij zat in een azc. Hij kwam haar halen om te trouwen. Schijman weigerde, de pleegmoeder werd bang en vertelde dat Schijman zwanger was. De broer eiste dat Schijman afstand deed, maar zij zei: 'Mijn eigen moeder heeft mij weggegeven, dat zal ik mijn kind nooit aandoen.' De moeder hield Schijman een week thuis van school, omdat zij bang was voor ontvoering. Hij dreigde Schijmans buik open te rijten. Zij deed aangifte bij de politie. De toestand werd onhoudbaar. Schijman zocht onderdak bij een bevriend Nederlands gezin, het was niet veilig. In oktober vluchtte Schijman naar een opvangcentrum voor vrouwen. Zij was vriendelijk, bescheiden en gesloten. Zij sprak nergens over, worstelde met haar gevoelens en op een dag zei ze: 'Natuurlijk houd ik het kind'. Ineens straalde ze, liep met haar buik vooruit en gaf haar vriendje ervan langs als hij niet iedere dag belde. Ze kon de meiden in de groep heerlijk plagen en draaide voortdurend de cd Je bent niet alleen van de Amsterdamse rapgroep THC: 'droog je tranen meisje. ik weet je voelt alleen maar pijn (. . .), maar schat het leven wordt beter, dat beloof ik je. (. . .) maak jezelf niet kapot, werk aan je eigen toekomst, beslis je eigen lot.'

Schijman zei: 'Mijn broer lijkt op mij, hij zal me niets doen, hij is een goede jongen.'

Op 31 december werd haar dochter Manisha geboren. 'Ik dacht dat ik dood ging', lachte ze. Iedereen was ervan overtuigd dat Schijman het op haar eentje met de baby zou redden..

De oudste broer uit Irak belde, feliciteerde haar, vroeg of hij kon helpen en zei dat hij de broer in Nederland zou zeggen dat alles weer in orde was. Zij moest geen ruzie maken en gauw naar haar pleegmoeder in Culemborg gaan.

Ondanks waarschuwingen ging ze, 'te Hollands om de list te doorzien', vol trots met de baby naar Culemborg. Daar stak de broer haar volgens vast zuiveringsritueel met een dolk in hart en buik. Hij liet zich, ook als voorgeschreven, ogenblikkelijk arresteren. De baby is op een schuiladres ondergebracht.

Bron: http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... nen_meisje
Führer
Site Admin

Return to Moord en doodslag gepleegd door moordzuchtige immigranten. Lijst van slachtoffers allochtoon geweld.