Moord op Maaike Kuiper voor 200 gulden 6-Februari-1997

Moord en doodslag gepleegd door moordzuchtige immigranten, tegen de oorspronkelijke bevolking.
Forum rules
De PVV is dse enige partij die voor strenge straffen en gerechtigheid is.
De criminelen in de cel en wij veilig over straat in plaats van hoe het tegenwoordig gaat!

Moord op Maaike Kuiper voor 200 gulden 6-Februari-1997

Postby Führer » Thu Dec 17, 2009 8:35 pm

Imagedi 26 mei 2009, 07:40 | lees voor

'Beeld altijd op mijn netvlies' Door Jan Colijn
HENGELO - Hij ging bewust niet naar de rechtszaak, om de moordenaar van zijn dochter niet te hoeven zien. Zodat hij hem ook niet herkent wanneer hij hem op straat tegen mocht komen. "Gelukkig voor hem, en gelukkig voor mij", aldus Paul Kuiper, vader van de in 1997 omgebrachte pabo-studente Maaike, over de impact van de moord op hem en de rest van het gezin.

Vader en moeder Kuiper Foto: Reinier van Willigen Maaike Kuiper

Maaike Kuiper werd omgebracht voor welgeteld 200 gulden. Door een hier illegaal verblijvende Marokkaanse buurman, die door zijn gokverslaving in financiële problemen was geraakt. De moordenaar heeft intussen twaalf van de achttien jaar cel, waartoe hij werd veroordeeld, uitgezeten. Morgen wordt hij als ongewenst vreemdeling ons land uitgezet.

"Ik ken zijn naam, maar die vermijd ik altijd en overal. Die 'iemand' mag voor mij geen naam meer hebben, hij bestaat niet meer voor mij. Dat is mijn bescheiden wraak. En we eten nooit meer sinaasappels afkomstig uit Marokko...", aldus vader Kuiper.

Het leven van het gezin Kuiper werd tijdens het carnaval van 1997 voorgoed overhoop gehaald. Maaike zou die fatale avond carnaval vieren op de school waar ze stage liep, maar toen ze niet kwam opdagen, was het haar vader die haar vermoord in haar flatwoning aantrof. Gekneveld, met haar mond dicht getapet, in haar met bloed doordrenkte carnavalskleding. "Dat beeld staat voor altijd op mijn netvlies."

Misdaadjournalist

Het leven van de familie zal daarna nooit meer hetzelfde zijn. En de familie Kuiper is niet de enige. Misdaadjournalist Simon Vuyk laat in zijn boek 'Wraakgevoelens' (ISBN-nummer: 978-90-7936-206-6) de ouders van achttien vermoorde kinderen aan het woord.

Paul Kuiper bewaart in zijn verhaal de nuance, zelfs richting de moordenaar van zijn dochter. Andere ouders lopen vol wrok rond. Zoals de vader van Wikky Pannenburg. "Ik ben onder behandeling van een psychiater en een psycholoog. Zij proberen mij te helpen om alles te verwerken, maar ik krijg iedere keer weer een nieuwe klap. Ik leef in angst. Mijn leven is een hel. Dag en nacht ben ik met mijn dochter bezig. Mijn Wikky. Dood. Met tachtig messteken. Of ik wraakgevoelens heb? Hoe ik over de dader denk? Oordeel zelf!"

Hengeloër Paul Kuiper is blij dat de moordenaar van zijn dochter morgen ons land wordt uitgezet. Hij en zijn gezin sluiten daarmee een belangrijk hoofdstuk af. "Het gaat intussen beter met ons. Gezien de omstandigheden. Maar Maaike is nooit níet aanwezig. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ze in onze gedachten is."

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/4006 ... tml?p=19,1
Führer
Site Admin

Return to Moord en doodslag gepleegd door moordzuchtige immigranten. Lijst van slachtoffers allochtoon geweld.