Moord op Geert Kroeze 29-April-2004

Moord en doodslag gepleegd door moordzuchtige immigranten, tegen de oorspronkelijke bevolking.
Forum rules
De PVV is dse enige partij die voor strenge straffen en gerechtigheid is.
De criminelen in de cel en wij veilig over straat in plaats van hoe het tegenwoordig gaat!

Moord op Geert Kroeze 29-April-2004

Postby Führer » Tue Feb 02, 2010 1:14 am

Dordtse killer (23) levenslang in cel

DORDRECHT, woensdag
De 23-jarige Renato Z. uit Dordrecht is gisteren conform de eis van de officier van justitie veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf voor de koelbloedige liquidatie van de 31-jarige Gerrie Kroeze.
Het wegrennende slachtoffer werd bijna drie jaar geleden in de Hart Nibbrigstraat in Oud-Krispijn van korte afstand meerdere keren in zijn rug geschoten. Na de moord vluchtte Z. naar Italië waar voor een drugsdelict werd opgepakt en aan ons land werd uitgeleverd.
Volgens de Dordtse rechtbank was de kille afrekening van Gerrie Kroeze een vergeldingactie voor een ruzie waarbij de enkele uren later doodgeschoten man de ’Joego’, zoals Z. in Dordrecht bekend stond, rake klappen aan had verkocht.

De Bosniër pleegde al op vijftienjarige leeftijd in de Zweedse hoofdstad Stockholm een roofmoord. Kort na zijn vrijlating schoot hij in Dordrecht zijn pistool leeg op een Turks buurthuis.
Rechtbankpresident mr. T. van der Lugt typeerde de ontkennende Balkanvluchteling als een kille, berekenende moordenaar: ,,Verdachte duldt geen tegenspraak en zaait als hij dat nodig acht dood en verderf om zich heen.”
Ondanks zijn jonge leeftijd ziet de rechtbank geen enkele aanleiding om Z. een perspectief op terugkeer in de maatschappij te bieden. ,,Een onaanvaardbaar risico”, motiveerde de rechtbank de opgelegde levenslange celstraf, die door nabestaanden met applaus werd begroet.

Bron: http://forum.at5.nl/viewtopic.php?p=442 ... c07175b6d3

VONNIS: Levenslang

Uitstel in zaak-Kroeze om getuigen te horen
DORDRECHT

,,Geen sporen, geen pistool, geen DNA. Alleen acht mensen die zeggen dat ik hem doodgeschoten heb. Ik ben een drugshandelaar. Waarom zou ik hem doodschieten?’’

De 23-jarige Renato Z., verdacht van de moord op de Dordtenaar Gerrie Kroeze, ging gistermorgen na uitstel van zijn rechtszaak onverwacht hevig in discussie met de Dordtse rechtbank.

Wijzend naar een vrouw op de publieke tribune vroeg hij of zij familie was van de vermoorde Kroeze. De vrouw reageerde niet, waarop de verdachte tegen haar zei: ,,Als u familie bent: ik heb niet geschoten, ik heb geen reden om te schieten.’’

Z. werd direct daarna uit de rechtszaal afgevoerd en de vrouw barstte vervolgens in snikken uit.

Renato Z. wordt ervan verdacht de destijds 31-jarige Gerrie Kroeze op 28 april 2004 in de Hart Nibbrigstraat in Oud-Krispijn in de rug te hebben geschoten. Kroeze overleed een dag later aan zijn verwondingen.

Het Openbaar Ministerie verdenkt Z. ervan een dag voor de fatale schietpartij ook al met een vuurwapen te hebben geschoten op de auto waar Kroeze in zat.

Bovendien wordt Z. ervan verdacht vijf maatjes en getuigen van de moord te hebben bedreigd met een vuurwapen en de woorden: ’Jullie hebben niks gezienof gehoord’ en ’Je moet niks zeggen. Je weet wat er kan gebeuren. Ik schiet je dood’.

Na een eerder door de rechter-commissaris afgewezen verzoek van Z’s advocaat om meer getuigen van de schietpartij te horen, stelde de officier van justie gisteren toch voor om die getuigen alsnog te horen.

Z. zei daarop dat hij ’geen reden had’ om te schieten. ,,Ik was wel die avond op een verjaardag. Ik heb een keer gezeten voor moord, maar dat was niet met wapens. Dat is drie jaar geleden.’’

De rechtbank belette hem daarop een verklaring af te leggen, omdat de rechters eerst wilden kijken naar het verzoek om uitstel. De advocaat van Z. meldde daarop dat haar cliënt zegt er niets mee te maken te hebben en daarom ’emotioneel’ is.

Z. zou bij de getuigenverklaring aanwezig willen zijn, omdat het voor de Bosniër moeilijk is om Nederlandstalige stukken te lezen. De officier van justitie verzette zich daartegen, omdat hij Z. er immers van verdenkt getuigen te hebben bedreigd.

Z. zelf zei vervolgens dat hij weliswaar één keer had gezeten in Zweden, maar dat dat had te maken met zelfverdediging. De rechtbank verwees de zaak terug naar de rechter-commissaris om getuigen te horen.

05/12/06 17u13

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... oren.dhtml
Führer
Site Admin

Return to Moord en doodslag gepleegd door moordzuchtige immigranten. Lijst van slachtoffers allochtoon geweld.