Jan Smets - 15 December 2010 Doodgestoken door adoptie zoon

Moord en doodslag gepleegd door moordzuchtige immigranten, tegen de oorspronkelijke bevolking.
Forum rules
De PVV is dse enige partij die voor strenge straffen en gerechtigheid is.
De criminelen in de cel en wij veilig over straat in plaats van hoe het tegenwoordig gaat!

Jan Smets - 15 December 2010 Doodgestoken door adoptie zoon

Postby Führer » Wed Dec 29, 2010 9:27 am

Nog volop onderzoek in moord Son
donderdag 16 december 2010 | 16:18 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 17 december 2010 | 08:38

Onderzoek bij het trappenhuis van de woning aan de Vijverlaan, woensdag. Ook donderdag was de technische recherche nog actief bij het huis. Foto Bert Jansen
jan smets.jpg
Jan Smets
jan smets.jpg (31.17 KiB) Viewed 2748 times

SON EN BREUGEL - De politie doet nog volop technisch onderzoek in de Vijverlaan in Son. Daar is gisteren Jan Smets (73) uit die plaats vermoord. Zijn 24-jarige zoon is aangehouden als verdachte.

Zie ook:
•Zoon dodelijke slachtoffer Son langer vast
•Na de dood van Jan Smets blijft Marnix' vakje leeg
•Verwarde zoon aangehouden in verband met dood man uit Son

De politie wil nog nauwelijks informatie kwijt. Ook wil de woordvoerster de naam van het slachtoffer niet bevestigen, omdat de identiteit nog steeds niet officieel zou zijn vastgesteld.

Maar uit welingelichte bronnen wordt bevestigd dat het om Smets gaat. Hij woonde met zijn geadopteerde zoon in de Vijverlaan. De 24-jarige is woensdag al aangehouden in verwarde toestand in Son.

Ook over zijn motieven of over de toedracht wil de politiewoordvoerster niets zeggen. Wel meldt zij dat het niet vreemd is dat er twee of soms zelfs drie dagen lang onderzoek gedaan wordt. Dat zou mogelijk wel wijzen op een complexe toedracht.

Jan Smets is een oud-redacteur van het Eindhovens Dagblad. Hij kwam in 1958 in dienst op de centrale redactie. Later ging hij op de consumentenredactie de Auto- en Reizenpagina's maken. In 1991 begon hij met zijn vrouw Mieke Bosman in zijn woonplaats Son een eigen tekst- en pr-bureau, Toerprint.

Jan Smets was tweemaal getrouwd en had vier kinderen, van wie twee geadopteerd. In Son is hij vooral bekend van het HOI-huis (onderdak voor hobbyclubs) en HTC Hockey Son.

Bron: http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/7 ... rd-Son.ece

Ik herinner me nog dat Jan en zijn (veel jongere tweede) vrouw de kinderen ergens in Midden- of Zuid-Amerika ging halen, in de jaren tachtig.
Ik kon niet heel goed met hem overweg, want ik vond hem een slechte journalist, die ook nog beroerde toeristische verhalen schreef. Hij vond mij geloof ik een kritische galbak, en daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen, maar dit is toch wel erg treurig allemaal. Hij was zo trots op zijn adoptiekinderen.

Bron: http://santebrun2.blogs.com/my_weblog/2 ... d2775c970c
Führer
Site Admin

Return to Moord en doodslag gepleegd door moordzuchtige immigranten. Lijst van slachtoffers allochtoon geweld.