Positieve discriminatie ten koste van de blanke man.

Meldpunt discriminatie.
We worden ermee doodgegooid alle Nederlanders zijn racisten en discrimineren alles en iedereen.
De waarheid ligt jammer genoeg 180 graden andersom.

Positieve discriminatie ten koste van de blanke man.

Postby Führer » Tue Mar 30, 2010 6:35 pm

Even een korte introductie. Ik ben een PhD-studente natuurkunde aan een niet nader te noemen universiteit, en tevens hulpmentor bij het Honours College groepje voor 'excellente' studenten.

Al vanaf het begin van mijn functie merkte ik het; er werd mij in principe gewoon verteld dat ik voorrang had om aangenomen te worden voor mijn PhD omdat ik vrouw ben. Normaal gesproken zou ik het principieel weigeren, maar het was een enorme buitenkans die ik nooit meer zo krijgen en als ik hem niet aan zou gaan, zou een andere vrouw die functie komen te vervullen.

Best, dacht ik, en ik dacht er niet veel meer over na. Sinds ik echter de nevenfunctie kreeg om het Honours clubje te begeleiden en tevens de eerstejaars leden daarvan te interviewen en aan te nemen, kreeg ik echter ook de opdracht dat het Honours clubje, ondanks dat verreweg de meeste bèta studenten (en de excellente ook) man zijn, het groepje uit minstens 60% vrouw en ongeveer 15% niet-westerse allochtonen moest bestaan. Daar moest ik dus serieus op kiezen, hoe matig de vrouwelijke studenten ook waren. En dat waren er een hoop.

Het trieste is nog dat ik die vrouwelijke studentes serieus betrap dat ze denken dat vrouwelijke studenten nu eenmaal slimmer en gemotiveerder zijn, en dat dat de reden is dat ze daar zitten. De werkelijke reden is dat de faculteit van hogerhand de opdracht heeft gekregen dat er in de toekomst meer vrouwelijke 'topwetenschappers' en hoogleraren moeten zijn.

Nu echter, heeft de faculteit weer iets nieuws bedacht; een aantal honours studenten mogen een verzorgde studiereis maken naar Japan en Korea. Echter, de voorwaarde is; meisjes hebben een sterke voorrang en we moeten zoveel mogelijk mannen af laten vallen tijdens de selectieprocedure. Vrouwen zouden 'representatiever' en 'gemotiveerder' zijn, maar in de werkelijkheid krijgt de uni er een subsidie voor.

Klacht: Vrouwen en niet westerse allochtonen krijgen voorrang.

Voor de duidelijkheid, ik ben dus vrouw.

Bron: http://forum.fok.nl/topic/1433555

Wordt er ook eentja wakker :D
Führer
Site Admin

Return to Meldpunt discriminatie