De 5% Marokkanen van Teeven

Extreem rechts nieuws en nieuwsberichten.
Rechtse nieuwsberichten geschreven door rechtse mensen zals u en ik op basis van relevante zaken en nieuws berichten.

De 5% Marokkanen van Teeven

Postby Führer » Fri Nov 16, 2012 5:32 pm

Wilders wilde weten hoeveel Marokkanen in Nederlandse detentie leven. Volgens Teeven is slechts 5% van de gevangenispopulatie Marokkaans. Hij baseert zich echter op cijfers aangaande geboorteland. Maar daarmee beantwoord Teeven helemaal niet de vraag van Wilders.
Image
Ter informatie: alle nakomelingen van Marokkaanse ouders in Nederland ontvangen het Marokkaanse paspoort. Dat komt omdat Nederland een verdrag met Marokko heeft, wat de Nederlandse burgelijke stand verplicht om geboorten van Marokkaanse ouders te melden aan Marokko, die vervolgens een Marokkaans paspoort opstelt. Hierover was al eens een reportage in Pownews. Kinderen van Marokkanen krijgen dus áltijd een Marokkaans paspoort. Bovendien staat Marokko het niet toe om een paspoort in te leveren. Alle Marokkanen en hun nakomelingen hebben dus allemaal een Marokkaans paspoort.

Teeven geeft Wilders dus niet het juiste antwoord. Teeven moet kijken naar het aantal houders van Marokkaanse paspoorten. Echter, in Nederland worden deze statistieken niet bijgehouden. Het CBS registreert uitsluitend geboorteland. Om politieke redenen wordt ethniciteit en dubbele paspoort status níet geregistreerd (ik geloof dat dit onder Bos/Balkenende in ingevoerd). We mogen de statistieken dus niet meer weten.

De laatst bekende cijfers dateren uit de jaren '90, toen paspoort en ethniciteit wél werd bijgehouden door het CBS. Toen was 29% van de gedetineerden een houder van het Marokkaanse paspoort.

Wat ik schrikbarend vind, is dat Teeven ofwel de cijfers niet kent, ofwel de cijfers niet wil geven. Ik weet niet wat erger is. Maar vast staat, dat de Nederlandse politiek geen beleid kan afstemmen op de waarheid dat 1 op 3 gedetineerden een Marokkaan is. Door slechts naar geboorteland te kijken, in plaats van paspoort of ethniciteit, verdwijnen de Marokkanen uit de statistieken. Dit is overigens opzettelijk politiek beleid: door de definitie van 'allochtoon' opzettelijk te vervagen, weet niemand meer wat er in ons land gebeurt.

Ik snel daarom het volgende voor: een oproep aan bewakers om zelf een telling te doen, en deze gegevens te publiceren op internet. Dan wéten we tenminsten hoe het zit. En hoeven niet meer naar de glibberige leugens van politici te luisteren.

Maar wat echt verschrikkelijk erg is, is dat diverse media (onterecht) klakkeloos overnemen dat 'slechts 5% gedetineerden' Marokkaan is. Simpele Nederlandse zielen geloven wat op internet of in de krant staat. Terwijl het in werkelijkheid 30-35% is, wat een schrikbarend hoog aantal is: Marokkanen zijn de grootste hofleverancier van gedetineerden in Nederlandse gevangenissen.

Het wordt tijd dat we ons weer op de feiten mogen baseren, en de linkse "gevoelspolitiek" in de Noordzee flikkeren. Feiten zijn feiten. Gevoel doe je maar bij Job Cohen thuis.

Link naar bericht van Teeven

Bron: http://forum.fok.nl/topic/1894920
Führer
Site Admin

Return to Extreem rechts nieuws en nieuwsberichten.